آموزش افزودن جداکننده عدد هزار برای تکست‌باکس در سی‌شارپ

۱۲ بازديد
یکی مباحث مهمی که در پروژه‌های اپ‌های تجاری به آن دقت می گردد، طراحی اپلیکیشن اندروید سوژه ارزش میباشد. ارزش پارامتری میباشد که ممکن میباشد ما در پروژه‌هایمان از مخاطب درخواست کنیم. با اعتنا به اینکه در مرزوبوم ما اکثر ارزش‌ها پول هایی می باشند که از بها 1000 تومان بیشترند، ما مستلزم یک جداکننده هزار هستیم. در اپلیکیشن نیز ما به اینگونه چیزی نیاز داریم تا احتمال خطای ما و مخاطب کمتر گردد.
یکی‌از مباحث مهمی که در پروژه‌های اپلیکیشن‌های تجاری به آن دقت میشود، سوژه ارزش میباشد. ارزش پارامتری میباشد که ممکن میباشد ما در پروژه‌هایمان از استفاده کننده درخواست کنیم. با اعتنا به اینکه در مرزوبوم ما اکثر ارزش‌ها پول هایی میباشند که از ارزش 1000 تومان بیشترند، ما مستلزم یک جداکننده هزار هستیم. در اپ نیز ما به اینگونه چیزی نیاز داریم تا احتمال خطای ما و استفاده کننده کمتر گردد. در‌این فراگیری به شما خاطر خواهم بخشید چه‌طور برای تکست‌جعبه ها و یا این که دیگر ابزارها همانند لیبل‌ها و متن ها، جداکننده هزار قرار دهید تا سه رقم سه رقم جداگانه شوند.
اضافه کردن جداکننده هزار برای تکست‌جعبه
برای اضافه کردن جداکننده به تکست‌جعبه کافیست کد پایین را در اتفاق افتاد تغییر تحول متن (TextChanged) تکست‌جعبه قرار دهید تا در طی تایپ در تکست‌جعبه، جداکننده هزار نیز قرار داده گردد.
private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{
if (textBox1.Text == "" || textBox1.Text == "0") return;
decimal price;
price = decimal.Parse(textBox1.Text, System.Globalization.NumberStyles.Currency);
textBox1.Text = price.ToString("#,#");
textBox1.SelectionStart = textBox1.Text.Length;
}
بجای textBox1 اسم تکست‌جعبه خویش را قرار دهید.
بعضا مواقع مورد نیاز میباشد ما از عدد داخل تکست‌جعبه بعنوان یک کدام از پارامتر‌های عددی جدول در خزانه‌اطلاعاتی به کار گیری کنیم، و از آن‌جا که اضافه کردن جداکننده هزار عددمان را تبدیل به حرفه می‌نماید، مورد نیاز میباشد از سیاق Replace استعمال شود.
به عنوان مثال:
Class class=new Class();
class.digit=int.Parse(textBox1.Text.Replace(",",""));
در نمونه بالا، کلاس ذهنی ما، یک پراپرتی به اسم digit (عدد) داراست که مقدار این پراپرتی مبنی بر عدد باطن textBox1 (تکست‌جعبه شماره 1) جای‌دارد. در فیض برای بیرون کردن متن تکست‌جعبه از موقعیت فن‌ای به عددی کافیست از روال Replace به کارگیری کنیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.