آرشیو فروردین ماه 1401

مقالات طراحي اپليكيشن

مدیریت پروژه Agile ریسک را کاهش می‌دهد

۱۰ بازديد
رئیس پروژه agile در هر مرحله طرح ریزی داراست. شما در به طراحی اپلیکیشن اندروید عبارتی آغاز انتخاب میکنید چه چیزی برای بیزنس بها دارااست، بدین ترتیب وقت و منابع خویش را برای چیزی که به مشتریان یا این که سازمان یاری نمی‌نماید هدر نمی‌دهید.
و شما مطمئن می باشید که هر کسی و هر چیزی کاملا به کار گیری می‌گردد، و سبب بهبود سود وری می‌گردد. از آن‌جا که همگی در هم اکنون اعمال وظایف مهمی میباشند که به صورت بدیهی مشخص و معلوم گردیده و آنگاه مراقبت می گردند، هیچ یک از منابع عمل در کارهایی که مالیات بر ارزش افزوده ندارند هدر نمی‌رود. کلیه این مورد ها مخاطرات مرتبط با گسترش ناشی از فرو رفتن در مخارج پروژه را کاهش می دهد که ممکن میباشد بهره را به اتلاف استعدادی تبدیل نکند که میتوانید برای به کار گیری در مکان دیگر بگذارید.
یک کدام از مزایای مدیر agile این میباشد که پیشرفت سریع متاع در اسرع وقت به شما محصولی با دوام میدهد. این دستور به شما قابلیت و امکان می دهد یک کالا قابل انعطاف افزاری تازه را سریع وارد بازار فرمائید یا این که خصوصیت جدیدی را به فرآورده پر رنگ خویش اضافه نمایید.
رئیس پروژه را معمولی می‌نماید
یک کدام از مزایای سبک توسعه و گسترش مال agile این میباشد که شرکتهای را ناچار می‌نماید با حداکثر سرعت پیش پروسه و وظایف تیمی را در هر مرحله پروژه یکسان نگه دارا‌هستند. آن‌گاه شما هزینه هر پروژه را میدانید و با سرعت بیشتری می توانید نرخ رجوع و برگشت سرمایه را برای هر تغییر‌و تحول پیشنهادی احتساب نمایید. شما میتوانید دارایی ها و جدول وقتی را برای تغییرات پیشنهادی به صورت ظریف حدس فرمایید و می توانید تکثیر و مجال عرضه جنس را شل‌خیس مجال‌بندی نمائید.

5 استراتژی ضروری برای دیجیتال مارکتینگ

۱۱ بازديد
از‌آن‌جا‌که وب به قسمت طلاق‌ناپذیر معاش روزانه ما تبدیل طراحی اپلیکیشن اندروید گردیده‌است، بخش اعظمی از مشاغل استارت به استعمال از وب برای تبلیغ و اشاعه اسم تجاری آنلاین خویش کرده‌اند. تأسیس کسب و کار آنلاین مستلزم شغل و سعی متعددی میباشد. استراتژی‌های بازاریابی طراحی برنامه گردیده می توانند به جذب مشتریان نو و محافظت مشتریان جانور امداد نمایند.
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یک سری اقداماتی میباشد که شما برای ارتقا دور اندیشی از مارک، ترغیب مشتری (lead generation)، و بهبود نرخ تبدیل بایستی آن‌ها‌را دنبال فرمائید. شما میتوانید از شایسته ترین موسسات دیجیتال مارکتینگ که ابزارهای مهم را برای جذب مخاطبان متبوع، رویش آنان و تقویت فروش جنس ارائه می دهند امداد بگیرید.
چند استراتژی بازاریابی می تواند به بهره کسب و کار شما باشد. در‌این نوشته‌ی‌علمی ما به نظارت 5 استراتژی اساسی دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. استراتژی مطلوب بازاریابی را از لیست ذیل تعیین فرمایید و کسب و کار خویش را به طور آنلاین رونق دهید.
مخاطبان خویش را بشناسید
پیش از استارت دیجیتال مارکتینگ، می بایست بدانید می خواهید برای چه افرادی بازاریابی فرمائید. مخطبان متبوع خویش را بشناسید. شایسته ترین موسسات دیجیتال مارکتینگ داده ها مخاطبان را از نظرسنجی‌ها و هیبت های برخورد به دست میاورند. بقیه استراتژی‌های مفید برای تهیه نمودن داده ها درخصوص مخاطبان عبارتند از:
· ارزیابی از سایت جانور، حساب‌های شبکه های عمومی، یا این که حتی پلت هیبت های پست الکترونیک مارکتینگ
· ایده ها مشتریان قبل
· مکالمه با نصیب‌های تامین مشتریان
پس از خریداری کردن داده ها، متوجه می شوید که مشتری های شما چه اشخاصی می باشند، چه چیزهایی را دوست دارا‌هستند، با چه معضل‌هایی رو به رو می باشند و چه‌طور کسب و کار شما قادر است به آنان یاری دهد. شما می توانید استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ موثری برای برقراری رابطه با مخاطبان خویش، جذب آن ها و تبدیل آنان به مشتریان بالقوه بسازید.
محتوای باکیفیت بسازید
محتوا یک طریق خوب برای رویش کاربر میباشد. ساخت‌و‌ساز محتوای با کیفیت و دیدنی قادر است به شما یاری دهد تا به مخاطبان خویش بها دهید. همینطور میتواند به شما در برقراری رابطه پیام برندتان و حل اشتباهات مشتری یاری دهد.
می توانید اینفوگرافیک، روایت‌ها، پست منحصر فرآورده، راهنماها، و ویدیوهای بهتر ساخت‌و‌ساز فرمایید. محتوای خویش را برای درجه‌بندی فراتر در نتیجه ها موتور کاوش با صرفه فرمائید. محتوای بهتر به ساخت‌و‌ساز آوازه و اعتبار مارک امداد می‌نماید.
شایسته ترین کمپانی‌های بازاریابی دیجیتال، سازندگان محتوای ماهر را برای ساخت و ساز وبلاگ‌هایی با داده ها مربوطه استخدام می‌نمایند. این یک استراتژی اثر گذار برای جذب استفاده کننده و ساخت مشتری بامسئولیت میباشد. در حالی که محتوای جالبی ساخت و ساز میکنید، بایستی به فرصت نشر آن نیز دقت نمائید. برای این فعالیت می توانید از ابزارهای فرصت‌بندی پست امداد بگیرید.

برنامه نویسی اندروید - بررسی متغییرها و نوع داده

۱۱ بازديد
در‌این بخش کوشش داریم به طراحی اپلیکیشن اندروید سوژه اصلی متغییرها در گویش جاوا بپردازیم و در گام محرمانه هم به یک سری نوع داده ای اساسی مثلا String، Int و float بپردازیم. پس تا انتهای این نوشته‌علمی با ما همپا باشید.
نرم افزار نویسی اندروید - تحقیق متغییرها و نوع داده
درود پهنا می‌کنم سرویس شما دوستان و عزیزان هم پا وبسایت برنامه نویس ها، با زمان فراگیری اپلیکیشن نویسی اندروید در سرویس شما دوستان عزیز هستیم و قرار سوژه متغییرها و نوع داده در اپلیکیشن نویسی لهجه جاوا را تحقیق کنیم.
مباحثی که درین نوشته ی علمی نظارت می‌شوند:
1- متغییر چیست؟
2- فرمان گویش یا این که Syntax لهجه Java
3- نوع داده ای چیست؟
4- نوع داده ای String
5- نوع داده ای Int
6- نوع داده ای Float
7- رسیدگی تابع System.out.println در گویش Java
1- متغییر چیست؟
متغییرها برای ذخیره یه خرده در یاد با استعمال از اسم مشخصی به عمل گرفته می‌شوند. به صورت کلی یک قسمت از یاد را با یک مقدار و اسم مشخص و معلوم اشغال می نمایند.
در لهجه جاوا سه نوع متغییر وجود دارااست. این نوع از متغییرها از نوع محلی (Local)، مثال (Instance) و استاتیک (Static) تشکیل‌شده اند که در جلوتر همگی آنان رو تحقیق خوا هیم کرد.
2- امر گویش یا این که Syntax در گویش Java
همانگونه که گویش فارسی، انگلیسی و هر لهجه انسانی جهان از امر گویش مرتبط با خویش شامل است، لهجه های اپلیکیشن نویسی نیز فرمان لهجه خاصی دارا‌هستند. برای مثال در لهجه فارسی یا این که انگلیسی برای اینکه به خواننده بفهمانیم که گزاره تک تک گردیده از نقطه ( . ) استعمال می‌کنیم. در گویش اپلیکیشن نویسی جاوا نیز یک خواننده داریم. این خواننده را معنی کننده (Compiler) می نامند. وظیفه معنی کننده همانطور که از اسم آن پیداست این میباشد که کدهای جاوا را به گویش ماشین (0 و 1) ترجمه نماید.
در لهجه جاوا در انتهای هر خط برای اینکه به ترجمه کننده بفهمانیم که خط به نقطه پایان رسیده میباشد از سِمی کالن ( ; ) به کار گیری میکنیم.
3- نوع داده ای در لهجه جاوا چیست؟
نوع داده ای در تعریف‌و‌تمجید متغییرها در لهجه Java بسیار اصلی میباشد و مشخص و معلوم می نماید که داده ای که قصد به کارگیری از آن را داریم از چه نوعی میباشد. این تمجید کلی نوع داده ای میباشد. که سه نوع داده ای اساسی در گویش جاوا داریم. می شود به فن (String)، اعداد (Int) و اعشار (Float) اشاره نمود.

سرعت نوآوری های جاوا اسکریپت کند نمی شود، SolidJS

۱۴ بازديد
آفریننده SolidJS نظرها جالبی درباره ابتکار عمل های طراحی اپلیکیشن اندروید جاوا اسکریپت داراست، در‌این مقاله قصد داریم کلام های بی نقص خالق این کادر ورک جاوا اسکریپت را ارائه دهیم.
کادر ورک SolidJS یک کادر ورک دوست داستنی در لهجه اپ نویسی جاوا اسکریپت میباشد که خصوصیت های متعددی را به شما ارائه می‌دهد. در واقع این کادر ورک JSX را با به کار گیری از برخی مورد ها اول دیدنی خیس می نماید. این قاب ورک دقیقا مانند Svelte کامپایل شد‌ه‌است. لایه های آن روی خدمت های با سکو بالا قرار دارا‌هستند و برای این که اندازه گیری صدق داشته باشد دارنده بخش اعظمی از خصوصیت های SSR یا این که server-side rendering است.
Ryan Carniato خالق این قاب ورک قوی جاوا اسکریپت کلام هایی در امر این که چه گونه وی و مجموعه خالق این کادر ورک جاوا اسکریپت این عمل را جاری ساختن داده اند داشته میباشد. خلال این وی به برخی از سوال های نیز جواب داده میباشد که به عنوان مثال آن ها می شود به مفاد تحت اشاره نمود:
چه طور این کادر ورک با توسعه های صنعتی در خصوص میباشد؟ چه طور خصوصیت های خلاقانه فرانت اند مانند partial hydration، streaming SSR و Suspense پیاده سازی گردیده اند؟ و چه چیزی به وی علت می‌دهد تا از محدودیت های مو جود در قسمت فرانت اند لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت پرهیز نماید؟
در‌پی قصد داریم نصیب هایی از این حرف ها را کاملا در چنگ شما در اختیار بگذاریم.

مهارت‌ها و دانش خود را تقویت کنید

۱۴ بازديد
زمان‌های آنلاین اکثری برای پیشرفت‌دهندگان طراحی اپلیکیشن اندروید وجود داراست که برای یادگیری تکنولوژی‌های تازه و ارتقا شغلی بسیار اثرگذار می باشند. صرفا یادتان باشد یادگرفتن های دارای اعتبار را تماشا نمائید. در غیر این شکل می تواند اتلاف وقت باشد.
در صورتی‌که زمان دارید کارایی نمایید کلام‌های مرتبط با نرم‌افزار نویسی را در وب سایت‌های مربوطه نیز تماشا نمائید یا این که درصورتی که میتوانید به کنفرانس‌ها بروید تا مستقیما از اشخاصی که میدانند پرسش بپرسید.
در جلسات و میتینگ‌ها کلام فرمایید
کمپانی درین اظهارات هم برای گوینده و هم برای مستمع اثر گذار میباشد. شما هم می توانید با نحوه تامل سایر افراد آشنا گردید و هم به مهارت‌های سخنرانی و ارتباطی شما امداد می‌نماید. برای افرادی که درین میتینگ‌ها کمپانی می‌نمایند گوش دادن به ماجرا و طریقه بقیه افراد راجع‌به توسعه و گسترش در مجموع مدام دوست داشتنی میباشد.
بضاعت و توان شنیدن نظرها و ذهن ها متفاوت به شما امداد می‌نماید تا تجارب بیشتری در شغل و ایده‌های خویش در ارتباط شیوه حل مشکلاتی که ممکن میباشد بعدا در طی رشته خویش با آن ها رو به رو گردید، به دست آورید. به این ترتیب در حالتی که در حوالی شما اینگونه جلسات و ملاقات‌هایی وجود داراست، چرا در آنان کمپانی نمی کنید؟ با این شغل به خودتان لطف خواهید کرد.
به قیمت‌های خویش بیافزایید
تبدیل شدن به یک مهندس برنامه عالی به معنای داشتن تجربیات زیاد وجود ندارد. توسعه و گسترش دهندگان با سابقه متعددی در نزدیکی ما وجود دارا‌هستند که هنوز پس از سپری شد این تمامی سال عمل کردن هیچ جایگاه ارشدی در کمپانی ندارند چون آنان قیمت‌های کافی را به فعالیت خویش اضافه نمی کنند.
شما می بایست هر روز در کارتان، شغل مفیدتری نسبت به بقیه توسعه و گسترش‌دهندگان اجرا دهید. نگویید "اینجانب دو سال میباشد که در اینجا کدنویسی میکنم و مطمئن هستم که وضع را به هم نمی‌ریزم و به همین صورت می توانم پیش روم و شغل کنم". این طرز شغل وجود ندارد.
به خیال و خاطر داشته باشید:
هیچ زمان از یادگیری تکنولوژی‌های تازه یا این که آزمایش نرم افزار ها و ابزارهای نو دست نکشید.
هیچ گاه از بهبود پروژه‌های خویش دست نکشید.
از شرکت کردن در پروژه های open source جلوگیری نکنید. این مطلقا چیزی میباشد که ممکن میباشد سبب گردد کمپانی شما متوجه گردد که شما چقدر گران بها میباشید. حتی در شرایطی که آنها خیلی هم به پروژه های open source عنایت ندهند.
هرگز چشم به راه دیگرافراد نمانید. مدام خودتان کوشش فرمایید تا با اعمال شغل های مازاد به قیمت خودتان اضافه نمائید.

افزونه های ویژوال استودیو خود را برای نسخه 64 بیت آماده کنید

۱۰ بازديد
ویژوال استودیو برای حدودا بیست سال میباشد طراحی اپلیکیشن اندروید که تحت عنوان قلب تپنده پلتفرم پیشرفت دهنده مایکروسافت فعالیت می کند. قبل از آن که بخواهیم درباره پلاگین های ویژوال استودیو حرف کنیم می بایست بدانید که‌این ابزار شغل خویش را تحت عنوان یک بسته قابل انعطاف افزاری با ظاهری قشنگ و قابلیت و امکان های متعدد استارت کرد و با گذر فرصت تبدیل به یک فضا گسترش دهندگی واحد شد که از اکثر کار های مرتبط با پیشرفت اپ هواخواهی می‌کرد. ورژن آینده این ابزار یعنی Visual Studio 2022 احتمالا مطرح ترین ورژن ای خواهد بود که پیش اکران آن فعلا در دسترس میباشد.

اینک سه ورژن از IDE وجود دارااست: ورژن بدون پول که برای پروژه های فردی، آموزشی و متن گشوده میباشد. یک ورژن حرفه‌ای برای مجموعه های خرد و یک ورژن سازمانی برای گروه های گسترش دهنده گران قدر خیس و پروژه های گران قدر که از همه پلتفرم ها هواخواهی می نماید. دو ورژن پایان به طور اشتراکی قابل خرید میباشند و شما می‌توانید با پرداخت 45 دلار در هر ماه به ازای ورژن ماهر و 250 دلار در هر ماه برای ورژن سازمانی مبادرت به خرید آن ها فرمایید.

آشنایی با توسعه دهندگی کم کد

۱۷ بازديد
مجموعاَ یک پلتفرم گسترش نادر کد دارنده یک طراحی اپلیکیشن اندروید رابط کاربری میباشد که میتوانید با کشیدن و رهاکردن، رابط کاربری ما یحتاج خویش را بسازید و خلال این گونه های ماژول ها، هیبت ها، فرایندها، جریان کاری، سبک های داده، مخلوط یک یا این که چندین لهجه اپلیکیشن نویسی و ... را نیز به شما ارائه میدهند که می‌توانید در تولیدها قابل انعطاف افزاری خویش از آن‌ها استعمال فرمائید.
این پلتفرم های توسعه و گسترش ممکن میباشد مشخصاتی را به شما ارائه دهد که از آن برای ساخت اپلیکیشن ها و نرم افزار ها به کارگیری می نمایند. نکته قابل توجه دیگر این میباشد که، نرم افزار ها ممکن میباشد با بخش های بک اند پلتفرم های بسط دهندگی نادر کد راجع به باشند.
پلتفرم های توسعه و گسترش دهندگی معدود کد
اکنون جایگزین های مختلفی وجود دارااست که میتوانید از آن ها به مکان پلتفرم های بسط دهندگی نادر کد استعمال نمائید که به عنوان مثال آن ها می شود به تولید کننده ها، پوسته ها و لهجه های پباده سازی بی آلایش اشاره نمود. مثلا سازندگان کد(generator ها) مقر داده شما‌را تحقیق کرده و برای هر کدام از جداول جان دار در مقر داده شما هیبت ها و کانال های مخصوصی را تولید می نمایند.
این پلتفرم ها می‌توانند به‌سرعت آغاز به عمل نمایند و به شما این قابلیت و امکان را میدهند تا به راحتی بتوانید هیبت های تولید گردیده را اصلاح و دستکاری فرمائید. پوسته های مستعمل در پلتفرم های گسترش دهندگی معدود کد بیشتر فانتزی می باشند و انعطاف پذیری مقداری دارا‌هستند. این پلتفرم ها در بعضی از دور و اطراف های پباده سازی به شما این قابلیت و امکان را می‌دهند تا هیبت های معمولی را با به کار گیری از ابزارهایی مانند فتوشاپ تولید نمایید.

برای اپلیکیشن یک بانک ایده بسازید

۱۳ بازديد
در واقع تهیه و تنظیم ایده های عالی برای استارت نوشته ی طراحی اپلیکیشن اندروید علمی نویسی شغل حدودا مشکلی به‌حساب می‌آید البته می بایست به خاطر داشته باشید که حتی بین ایده هایی که به ظواهر بهتر نیستند نیز می‌توانیم ایده های خیر و خوبی را به دست بیاوریم و این مورد حائز اهمیت بسیار متعددی است. وقتی که نمی توانید به ایده های نو تصور کنید و یا این که ایده خاصی در مورد ساخت‌و‌ساز محتوا ندارید، از چهار نحوه معمولی میتوانید برای تهیه نمودن ایده به کار گیری نمائید.
در بالا میتوانید یک برگه در اکسل یا این که ورد گشوده نمایید تا تحت عنوان خزانه ایده شما آیتم به کارگیری قرار گیرد. عنوان ها را بدین شکل میتوانید در خزانه ایده خویش پیاده سازی فرمایید.
تشکیل خزانه ایده برای نوشته‌ی علمی نویسی
گام نخستین : درین مرحله بایستی به تجزیه و آنالیز محصول ها و خدماتی بپردازید که به وسیله شما ارائه می گردد. در لحاظ داشته باشید که نوشته‌ی‌علمی نویسی یک خط مش برای فروش بدون واسطه به شمار نمی رود اما شما میتوانید در گزینش موضوعات و تشکیل خزانه ایده، موضوعاتی همسو با مسئله بیزنس خویش تعیین نمائید تا راندمان بالاتری از وب لاگ خویش انتظار داشته باشید. بدین ترتیب شما می‌توانید احتمال راندمان بسیار متعددی را در بازه فرصت نادر خواهید داشت.
هر سفارش می بایست به طور مستقل در حیث گرفته گردد و بعد از آن می بایست از خویش بپرسید که چه موانعی وجود دارااست که در امر این موضوعات نمی نویسم؟ در واقع پژوهش نیازهای مخاطبین شما با اعتنا به بینش های گذشته حائز اهمیت بسیار متعددی در نوشته‌علمی نویسی به‌حساب می‌آید و حائز اهمیت بسیار متعددی میباشد. همینطور برای این که بتوانید به عنا وین و موضوعات جدیدتر نیز دسترسی داشته باشید میتوانید وبینار فعال‌ساز‌ی فرمائید و با مخاطبین خویش راجع‌به موضوعات لازم آن‌ها بپردازید. شما همینطور می‌توانید برای انتخاب موضوعات تازه در نوشته‌ی‌علمی نویسی به رسیدگی وبینار بقیه رقبای خویش بپردازید.

نسخه کامپایل شده Solid

۱۱ بازديد
Matthew Tyson: درود رایان، قدردان که امروز طراحی اپلیکیشن اندروید وقت گذاشتی به سوال های ما جواب بدی. او‌لین پرسش این میباشد که Solid صحیح مانند Svelte یک کادر ورک کامپایل گردیده است. دقیقا کجا تصمیم گرفتی که از این ایده Svelte الهام بگیری تا Solid رو به طور کامپایل گردیده بسازی؟
Ryan Carniato: خیر Svelte تا مجال نشر V3 در سال 2019 به طور hardcore کامپایل نشده بود. ما تا قبل از این این سیستم را داشتیم برای نخسین بار نیز در سال 2018 از آن استعمال کردیم. Svelte دارنده ایده های بسیار جذابی میباشد که حالت کامپایل کردن کد را عالی می نماید و اینجانب درایت جامعی نسبت به آنان دارم البته این بدان شکل وجود ندارد که از ایده های آنان دقیقا در به عبارتی مسیر استعمال کرده ایم.
معیار خلاقیت در جاوا اسکریپت
Tyson: به لحاظ اینجانب ترازو ابتکار در گویش نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت حیرت آور میباشد. به حیث شما در زمان پروسه این تکامل ما در کدام نقطه قرار داریم؟ آیا نوک قله هستیم یا این که هنوز مسافت متعددی تا وصال به آن نقطه داریم؟
Carniato: به حیث اینجانب ما از دید رندر کردن و اجرای بی واسطه وارد خاک کارهایی که قادر خواهیم بود اعمال دهیم گردیده ایم و صادقانه بخواهم بگوییم به حیث اینجانب هنوز به اندازه کافی عالی نیستیم. به همین انگیزه میباشد که‌این حیطه از نرم‌افزار نویسی دائما در درحال حاضر توسعه و گسترش میباشد زیرا که ما می‌دانیم قادر خواهیم بود خوب از این باشیم و سعی بهتری داشته باشیم. ضمن این به همین انگیزه میباشد که پژوهش ها متعددی در قضیه های دیگر شکل می‌گیرد تا به سعی بهتری دست پیدا کرده یا این که تجربیات کاربری را بهبود دهند.
اینجانب در زمان دو سال اخیر بارها به‌این زمینه اشاره کرده ام. سرعت ابداع های جاوا اسکریپت نماید نمی‌شود. در برخی از کتابخانه ها و قاب ورک ها از تکنولوژی هایی به کارگیری می‌شود که هنوز در تولیدات دوست داستنی خیس و رایج خیس گزینه به کار گیری قرار نگرفته میباشد و به همین انگیزه نیز این کادر ورک ها و کتابخانه ها دائما در اکنون گسترش می باشند. اینجانب تصمیم به یکنواخت شدن هر چیزی را به خیر و خوبی فهم و شعور میکنم و از جهتی نیز این مورد سبب میشود تا قاب ورک های جاوا اسکریپت به زمان بلوغ خویش مجاورت شوند ولی نباید فراموش نمایید که مقصود دائما در درحال حاضر جنبش میباشد و نیاز به توسعه و گسترش دائما حس میشود.

پیش نمایشی از الگوهای record و آرایه در نسخه 18 جاوا

۱۵ بازديد
یک کدام از خصوصیت هایی که برای ورژن 18 لهجه نرم افزار نویسی طراحی اپلیکیشن اندروید جاوا معرفی میشود، پیش نمایشی از الگوهای record و آرایه میباشد که در آن لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا با استعمال از الگوهای record seo می‌شود تا مقادیر record را تجزیه و محاسبه نماید و همچنین از الگوهای آرایه ای نیز به کارگیری می نماید تا مقادیر آرایه را تجزیه نماید.
الگوهای Record، آرایه و نوع داده که در ورژن 16 گویش اپ نویسی جاوا معرفی شدند، می‌توانند به طور داخل هم مستعمل و به صورت قابل توجهی کاربردهای همخوانی الگوها در ورژن 18 جاوا را بهبود دهند. مقصود از ارائه این توصیه توسعه و گسترش دادن امکان انطباق الگوها درین لهجه اپلیکیشن نویسی میباشد که به گسترش دهندگان اذن می‌دهد تا کوئری های بسیار بغرنج خیس و ترکیبی را پیاده سازی نمایند، فارغ از این که نیازی به عوض کردن سینتکس یا این که نوع اطلاعات داشته باشند.