آرشیو اسفند ماه 1400

مقالات طراحي اپليكيشن

استفاده سازمان ها از ابزارهای مشابه Power Platform

۱۹ بازديد
با گذر مجال نهادهای بیشتری از ابزارهایی مانند Power Platform به طراحی اپلیکیشن اندروید کارگیری می نمایند تا بتوانند سبک هایی بالاتر از سبک های سنتی را ساخت‌و‌ساز کرده و بسط دهند. به کارگیری از این ابزارها روی چرخه قدمت قابل انعطاف افزارها نیز تاثیر متعددی داراست. در امر این ابزارها بایستی بدانید که با استعمال از آن‌ها مهندسین نرم‌افزار دیگر نیازی به ابزارهای معمولی و بی بهره نخواهند داشت. در قبال می‌توانند از ابزارهایی شبیه Power Platform استعمال نمایند که یک پلتفرم مشترک به حساب می آید که همگی اشخاص میتوانند برای ارائه چاره های لازم روی آن عمل نمایند.
Power Platform هم برای گسترش دهندگان و هم برای یوزرها
مایکروسافت بازه زمانی هاست که از روندی که راجع به این ابزار استارت گردیده است با خبر است و در همت میباشد تا پلاگین های قابل قبولی را برای Power Platform ساخت‌و‌ساز کرده و آن را وارد ابزارهای شناخته گردیده برای گسترش اپ نماید. هنگامی که شما می‌توانید ابزارهایی در ویژوال استودیو بسازید که با به کار گیری از آن‌ها به همگی ابزارهای ما یحتاج خویش دسترسی پیدا نمایید نیازی وجود ندارد که دیگر جریان کاری ویژوال استودیو را از دربین ببرید تا ابزارهای بر طبق اینترنت گرافیکی را به آن اضافه نمایید. به مکان آن شما می‌توانید موادسازنده گرافیکی که در گویش اپ نویسی و خصوصیت های مدیریتی CLI به طور ضمنی قرار داده گردیده اند کلیک کرده و آن‌ها‌را بازنویسی فرمایید. ولی می بایست بدانید که‌این یک طریق کلی برای همگی اشخاص وجود ندارد و هر کسی متناسب با نیازهایی که داراست می‌تواند از ابزار دلخواه خویش به کارگیری نماید.

فیلترهای Context-specific deserialization در جاوا 17

۲۰ بازديد
فیلترهای Context-specific deserialization در ورژن 17 جاوا به طراحی اپلیکیشن اندروید نرم افزار ها اذن می‌دهند تا فیلترهای deserialization که به طور داینامیک گزینش گردیده اند یا این که فیلترهایی که context-specific می‌باشند را تنظیمات نمایند. این شغل از روش فراخوانی آفریننده غربال JVM-wide شکل می‌گیرد که یک غربال را برای هریک از عملیات های serialization گزینش می نماید.
اوراکل در مورد علت ای که پشت این خصوصیت وجود داشت میگوید: deserialize کردن داده های غیر قابل پشت گرمی ذاتا یک عمل خطرناک میباشد به این دلیل‌که داده ای که از جریان اطلاعات بیرون میشود مشخص و معلوم کننده شیئی که درست شده، قیمت فیلدهای متعدد آن و یک مرجع فی مابین آنان است. در اکثری از مورد ها بایت هایی که درون جریان داده وجود دارا هستند از سمت کاربری که ناشناخته، غیرقابل اتکا و احراز نام‌و‌نشان نشده میباشد است. با ارتقا اعتنا در تشکیل داد جریان داده رقبای شما می‌توانند به آسانی کلاس های کد شمارا بهم ریخته و با هدف ها مخرب داده های اشتباهی را وارد کدهای شما نمایند. در صورتی‌که ایجاد کرد اشیاء دارنده اثرات جانبی باشد که موقعیت را عوض نماید یا بقیه اقدامات را فراخوانی نماید این اقدامات جانبی می‌توانند یکپارچگی شی ءها نرم افزار را به خطر انداخته و سبب ساخت و ساز خطرها و ریسک های گوناگون در شی ءها کتابخانه ها و همچنین ران تایم جاوا شوند.

مایکروسافت 9 نوامبر را برای انتشار NET 6. تنظیم کرده است

۱۳ بازديد
مایکروسافت 9 نوامبر را برای نشر NET 6. تهیه نموده طراحی اپلیکیشن اندروید است
این هفته در جریان Build 2021، مایکروسافت NET 6 Preview 4. را منتشر کرد و معین کرد که ورژن آخرین NET 6. در 9 نوامبر مهیا گردد.
ما از نشر NET 6 Preview 4. خرسند هستیم. این طور که به حیث می رسد اینک در نصفه رویکرد نشر دات نت 6 هستیم. لحظه خیر میباشد که مجدد به حوزه بدون نقص NET 6. نگاهی بیاندازید.
Richard Lander گفته میباشد "ما اینک به طور تقریب در نصفه روش تکثیر NET 6. هستیم". او ادامه داد "بخش اعظمی از خصوصیت‌ها در حدود آخری شدن می باشند و بقیه خصوصیات نیز به زودی و بعداز مهیا شدن بلوک‌های ساختاری بنیادی، ارائه خواهند شد. پیش اکران 4 با ارائه تجربیات و خصوصیت‌های مجموع گردیده، مبنا محکمی را برای ارائه پایانی NET 6. در ماه نوامبر تولید نموده است. در‌صورتی‌که هنوز NET 6. را آزمون نکرده اید، برای آزمایش در دنیای حقیقی وواقعی فراهم میباشد".
مایکروسافت بعد از تقسیم NET Core. متن گشوده از ورژن ‌های مهم و منحصر به فرد دات نت، کامل شدن نرم افزار غول اپلیکیشن برای متحد کردن گسترش NET. را علامت نموده است. این عمل با تکثیر NET 5. در سال پیشین شروع شد، البته NET 6. نقط ی اوج این تلفیق پلت‌فرم میباشد.
مایکروسافت همینطور به طور همزمان تعدادی تکثیر اصلی دارای ارتباط را طرح ریزی نموده است، مثلا NET Multi-platform App UI. (MAUI)، جایگزینی برای Xamarin.Forms در Windows، Mac، Android، و iOS؛ Project Reunion که تکنولوژی‌های Universal Windows Platform (UWP) را به صورت کلان‌تری در دسترس بسط‌دهندگان دسکتاپ قرار میدهد که ویندوز را مقصود قرار می دهند؛ و اپلیکیشن های اینترنت Blazor desktop.
NET 6 Preview 4. اینک برای دانلود برای ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس میباشد.
طبق گفته ریچارد "ما به زودی آغاز به تشکیل داد های "go live" میکنیم که در ساخت و ساز پشتیبانی میگردند. ما اینک ماه آگوست را برای آن غرض قرار داده‌ایم. سبک گسترش ما حول قابلیت و امکان ساخت workloadهای ساخت‌و‌ساز متمرکز گردیده‌است، حتی‌در حالی که ما در درحال حاضر عمل بر روی کل موضوعاتی هستیم که بیان کردیم. تا به امروز دات نت 6 برای ما مثل یک قهرمان عمل نموده است.
ما همینطور با گروه های مایکروسافت که اپ های تولیدی خویش را در پیش اکران های دات نت deploy می‌نمایند فعالیت میکنیم. آن ها این عمل را جاری ساختن می دهند تا بتوانند از خصوصیت‌های تازه دات نت زود به کارگیری نمایند. این دسته‌ها مدام در ادامه زمان‌هایی برای کاهش هزینه‌های هاستینگ ابری خویش می‌باشند، و deploy کردن ورژن های تازه NET. اثبات نموده است که یک کدام از موثرترین رویکردها با کمترین کوشش برای آن میباشد. این دسته ها به ما برخورد زودهنگام میدهند که به ما یاری می‌نماید مطمئن شویم خصوصیت‌های نو برای به کارگیری پایانی مهیا می باشند. آنان همینطور به صورت قابل توجهی بر صورت خصوصیت پایانی تأثیر میگذارند چون اولی یوزرها تولیدی ما می باشند.
همگی این آزمایشات نخستین با اپ‌های دنیای حقیقی وواقعی سبب ساخت اعتقاد در ما میگردد که دات نت 6 برای اجرای اپ شما فراهم خواهد بود".
مایکروسافت نسخه پایانی NET. را در 9 نوامبر طی روی داد مجازی NET Conf 2021. منتشر خواهد کرد. آن ها میخواهند دات نت 6 را با اکثری از بیانات و دموهای عمیق راه اندازی نمایند و کلیه آنچه را که می خواهید درباره‌ی NET 6. بدانید را به شما بگویند.
شما میتوانید برای تماشای NET Conf 2021. تاریخی را از 9 تا 11 نوامبر رزرو فرمائید. مسلما دیدنی و درگیر کننده خواهد بود!

نکته ابتدایی درباره اعتبارسنجی APi ها

۱۸ بازديد
راجع‌به اعتبارسنجی API ها مسلما به‌این طراحی اپلیکیشن اندروید نکته توجه داشته باشید که‌این اعتبارسنجی ها می بایست بالاتر از محاسبه endpoint ها روی تراکنش ها و طریقه های آنان باشد. در بنا شده در اعتبارسنجی API ها بایستی کیفیت اطلاعات نیز گزینه چک قرار گیرند و سعی آن‌ها در حیث گرفته خواهد شد. در غایت نیز این زمینه می بایست سنجیده شود که برای برآورده کردن نیازها چه تغییراتی می بایست روی API ها صورت پذیرد تا API آخری بتواند نیازهای نرم افزار را تماما برطرف نماید. علاوه بر این بسط دهندگان بایستی مجوزهای لازم و بقیه ملاحظات امنیتی را نیز در همین مرحله آنالیز نمایند.
آیا ممکن است این معضل را به طور ایده آل و سوای نیاز به تایپ کردن کد زیاد با سرعت بالا ایفا بخشید؟
از آنجایی که یکدست سازی با API ها یک تلاش رایج در اپلیکیشن نویسی و توسعه و گسترش نرم افزار ها میباشد بسط دهندگان برای جاری ساختن آن می بایست از ابزارهایی استعمال نمایند که به آن ها امداد می نماید تا قابلیت و امکان ها و فرض ها را تخت گاز محاسبه کرده و مبادرت به اعتبارسنجی API ها نمایند. سازمان هایی که با تعداد متعددی از ابزارهای SaaS و شرکتی و یا این که بقیه ابزارهای فرد ثالث ترکیب گردیده اند و می بایست از ابزارهای مخلوط سازی استعمال نمایند که سرعت توسعه و گسترش آنها‌را ارتقاء دهد و امکان های یک دست سازی قدرتمندی را برای آن ها مهیا نماید. علاوه بر این ابزارهای مخلوط سازی برای این موسسه ها می بایست توابع عملیاتی را نیز پیرامون این مخلوط سازی اعمال دهد.
در کل سه طرز فوق العاده برای اعتبارسنجی API ها وجود دارااست که شما می‌توانید متناسب با نیاز خویش از هر مورد از این سه طریق به کارگیری نمائید. درپی به معرفی این سه طریق خوا هیم پرداخت.

فیلترهای Context-specific deserialization در جاوا 17

۲۰ بازديد
فیلترهای Context-specific deserialization در ورژن 17 جاوا به طراحی اپلیکیشن اندروید نرم افزار ها اذن میدهند تا فیلترهای deserialization که به طور داینامیک تعیین گردیده اند یا این که فیلترهایی که context-specific می باشند را تنظیمات نمایند. این شغل از روش فراخوانی خالق غربال JVM-wide شکل می‌گیرد که یک غربال را برای هرکدام از عملیات های serialization گزینش می نماید.
اوراکل راجع‌به علت ای که پشت این خصوصیت وجود داشت میگوید: deserialize کردن داده های غیر قابل پشت گرمی ذاتا یک کار خطرناک میباشد به دلیل آن که داده ای که از جریان اطلاعات بیرون می‌گردد معلوم کننده شیئی که تشکیل شده، قیمت فیلدهای گوناگون آن و یک مرجع فی مابین آن ها است. در بخش اعظمی از مفاد بایت هایی که درون جریان داده وجود دارا‌هستند از سمت کاربری که ناشناخته، غیرقابل اتکا و احراز نام و نشان نشده میباشد است. با ارتقاء توجه در ایجاد کرد جریان داده رقبای شما می‌توانند به آسانی کلاس های کد شمارا بهم ریخته و با هدف ها مخرب داده های اشتباهی را وارد کدهای شما نمایند. در صورتی‌که ایجاد کرد شی ءها دارنده اثرات جانبی باشد که شرایط را عوض نماید یا بقیه اقدامات را فراخوانی نماید این اقدامات جانبی می‌توانند یکپارچگی اشیاء نرم افزار را به خطر انداخته و منجر ساخت مخاطرات و ریسک های متفاوت در اشیاء کتابخانه ها و همچنین ران تایم جاوا شوند.

نسخه کامپایل شده Solid

۲۰ بازديد
Matthew Tyson: درود رایان، قدردان که امروز وقت گذاشتی به طراحی اپلیکیشن اندروید سوالهای ما جواب بدی. او‌لین پرسش این میباشد که Solid صحیح مانند Svelte یک کادر ورک کامپایل شد‌ه‌است. دقیقا کجا تصمیم گرفتی که از این ایده Svelte الهام بگیری تا Solid رو به طور کامپایل گردیده بسازی؟
Ryan Carniato: خیر Svelte تا مجال نشر V3 در سال 2019 به طور hardcore کامپایل نشده بود. ما پیش از این این سیستم را داشتیم برای او‌لین توشه نیز در سال 2018 از آن به کارگیری کردیم. Svelte دارنده ایده های بسیار جذابی میباشد که حالت کامپایل کردن کد را عالی می نماید و اینجانب تدبیر جامعی نسبت به آن ها دارم ولی این بدان شکل وجود ندارد که از ایده های آن‌ها دقیقا در به عبارتی مسیر به کارگیری کرده ایم.

SciPy را چگونه دانلود کنیم؟

۲۴ بازديد
فولدر های باینری SciPy که یک کدام از شایسته ترین طراحی اپلیکیشن اندروید ابزارهای دانش داده پایتون میباشد را میتوانید از لیست پکیج های پایتون دانلود نمائید یا میتوانید از فرمان pip install scipy برای جاری ساختن این فعالیت استعمال فرمائید. علاوه بر این کدهای این ابزار دانش داده پایتون نیز در گیت هاب در دسترس میباشد.
Numba یک کدام از دیگر از ابزارهای دانش داده پایتون
Numba یکی‌از ابزارهای دانش داده پایتون میباشد که به توابع و ماژول های پایتون اذن میدهد تا با استعمال از قاب ورک کامپایلر LLVM به گویش اسمبلی کامپایل شوند. شما می‌توانید این فعالیت را به طور به طور همزمان در مواردی که اپلیکیشن های پایتون را جاری ساختن می‌کنید ایفا دهید یا میتوانید قبل از آغاز اجرای نرم افزار ها مبادرت به جاری ساختن این فعالیت نمائید. از جهات گوناگون می اقتدار Numba را مانند Cython دانست اما می بایست بدانید که فعالیت کردن با Numba بسیار معمولی خیس میباشد اگرچه کدهای اسمبل گردیده به وسیله Cython سریع خیس برای کتابخانه های فرد ثالث توزیع میشوند.
Numba چه گونه به دانش داده یاری می نماید؟
یکی مهمترین کاربردهای Numba که سبب ساز شد‌ه‌است تا یک کدام از شایسته ترین ابزارهای دانش داده پایتون به شمار بیاید این میباشد که به پژوهشگران دانش داده امداد می نماید تا سرعت اجرا عملیات های درج شده به گویش پایتون را ارتقا دهند. شما میتوانید پروژه ها را با گویش پایتون مثال سازی نمایید و بعد آنان‌را با استعمال از این ابزار آن‌ها‌را annotate فرمائید تا تحت عنوان کالا آخری به اندازه کافی سریع باشند.
Numba علاوه بر این میتواند برای ارتقاء سرعت اپلیکیشن ها در دشوار افزارهایی که منحصر یادگیری ماشین و دانش داده پباده سازی گردیده اند نیز بسیار اثرگذار و کاربردی باشد. ورژن های پیشین Numba از کامپایل کردن به کدهای CUDA-accelerated پشتیبانی می کردند البته ورژن هایی که جدیدا منتشر گردیده اند برای seo عالی دارنده یک الگوریتم کاهش کد GPU برای کامپایل کردن سریع خیس می‌باشند و همچنین از API های Nvidia CUDA و AMD ROCm نیز پشتیبانی می نمایند.
Numba همینطور قادر است توابع کامپایل JIT را برای اجرای موازی در CPU seo نماید. ولی کد شما برای این که به صورت بهتری این امکان را پیاده سازی نماید بایستی دارنده سینتکس مازاد باشد.

پیش نمایش 3 ویژوال استودیو 2022

۲۲ بازديد
امکان multi-repo که در پیش اکران 3 ویژوال استودیو 2022 طراحی اپلیکیشن اندروید معرفی شد قابلیت و امکان عمل کردن با پروژه هایی که در ریپازیتوری های متفاوت Git قرار دارا هستند را پشتیبانی می نماید. گسترش دهندگان میتوانند فقط با یک راهکار واحد که دارنده پروژه هایی در ریپازیتوری های متفاوت میباشد شغل نمایند و از آن ها باطن یک مثال از ویژوال استودیو سود مند شوند. ولی بایستی اعتنا داشته باشید که‌این خصوصیت فعلا در مرحله پیش اکران است.
توسعه و گسترش دهندگان می‌توانند از تارنما قانونی ویژوال استودیو بدین پیش اکران دسترسی داشته باشند و آن را در کنار ورژن 2019 ویژوال استودیو روی سیستم خویش نصب کرده و از آن به کار گیری نمایند.
خصوصیت های کلیدی پیش اکران 3 ویژوال استودیو 2022
- امکان پباده سازی خصوصیت های پروژه که برای SDK پروژه های .NET پباده سازی و ایجاد شده است استعمال و مرور کردن با به کارگیری از یک ردیف واحد از مورد ها به همپا توضیحات بدیهی را برای شما معمولی خیس می نماید. یک قابلیت و امکان جستجوی داخلی در قسمت designer وجود داراست که به شما این اذن را میدهد تا به آسانی خصوصیت های دلخواه خویش را بیابید.
- بهبودهایی که در قابلیت و امکان Attach-to-process انجام یافته میباشد یک دیالوگ attach-to-process seo گردیده را به شما سفارش می‌دهد که به طور غیرهمگام میباشد. این دیالوگ یک خط امر را برای پردازش ها به شما علامت میدهد و مشتمل بر یک موقعیت از روی اختیار درختی نیز میباشد که برای نشانه دادن ارتباط بابا-فرزندی در ارتباط ها مو جود در پردازش ها گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.

در طراحی اپلیکیشن نگران ارشد شدن نباشید

۲۲ بازديد
این زمینه احتمالا یک مساله اصلی درین طراحی اپلیکیشن اندروید لیست میباشد. شما به آسانی میتوانید مشغول ایده ارشد شدن در حالت کاری خویش گردید و نگران این زمینه گردید که آیا به اندازه کافی بلد می‌باشید تا بتوانید عمل خاصی را اعمال دهید. در واقع نباید چیزی با تیتر "علم کافی برای ارشد شدن" وجود داشته باشد. درصورتی که فکر‌میکنید مهیا می باشید، پس بروید و آن را آزمون نمائید.

فعال باشید

تحت عنوان یک گسترش دهنده مبتدی، برای توفیق در توسعه و گسترش اپلیکیشن، هنگام حل خطاها یا این که پیاده سازی یک خصوصیت تازه ابداع داشته باشید. این بدان معناست که از چیزی که از شما منظور گردیده بالاتر رفته و باور نتایج فرمائید که امور برای اولی توشه به صحت جاری ساختن می گردند (همینطور محاسبه کدهای شما برای بقیه توسعه و گسترش دهندگان را نیز سهل و آسان می‌سازد).

این فرآیند سبب ساز میگردد در زمینه‌ی حوزه مشکلی که بر روی آن شغل میکنید، داده ها بیشتری کسب نمائید. پرسیدن پرسش در‌این مواقع نیز می‌تواند اثرگذار باشد، چون اکثر اوقات به گفت و گو درخصوص چرایی تصمیمات شخصی یااینکه چرا رویکردهای خاصی اتخاذ می گردند باعث می گردد.

مفاهیم پایه ای جاوااسکریپت

۲۱ بازديد
دقیقا مانند اکثری از گویش های اپلیکیشن نویسی طراحی اپلیکیشن اندروید دیگر فردی که قصد یادگیری جاوا اسکریپت را داراست می بایست شغل خویش را با یادگیری مفاهیم شالوده ای مانند گونه های اطلاعات، متغیرها، رینگ ها، اوامر شرطی، متدهای مرتبط با آرایه ها، متدهای مرتبط با حرفه ها و ... شروع نماید.
گونه های داده در جاوا اسکریپت:
- اعداد
- فن ها
- بولین
- تمجید نشده یا این که Undefined
رینگ ها:
رینگ ها درین گویش به صورت پایین می‌باشند:
- رینگ for
- رینگ while
- رینگ foreach
دستورها شرطی:
اوامر شرطی برای محاسبه شرط ها آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند. سینتکس آن ها بیشتر دربرگیرنده if و else و اوامر switch میباشد که عملگر های سه گانه مهم دراین باره می باشند.