کامپایلر Roslyn چیست و چه کاربردی دارد ؟

۱۰ بازديد
تعدادی ده سال میباشد که‌این نگرش به خیر و خوبی به ما سرویس طراحی اپلیکیشن اندروید نموده است، البته دیگر برای ما کفایت نمیکند. ما به صورت فزاینده به خصوصیت‌های دور و بر پیشرفت یک پارچه (IDE) مانند IntelliSense، ریفکتورینگ، تغییر تحول اسم هوشمند، "یافتن تمامی رفرنس‌ها" و "Go to definition" متکی هستیم تا منفعت‌وری خویش را ارتقاء دهیم. ما برای بهبود چگونگی کد و تولیدکنندگان کد برای یاری به ایجاد کرد اپ به ابزارهای چک کد متکی هستیم. هر چه این ابزارها هوشمندتر شوند، آنها نیاز به دسترسی بیشتر و بیشتر علم عمیق کد دارا‌هستند که صرفا کامپایلرها در مشت دارا هستند. این مأموریت مهم پروژه Roslyn میباشد.
Roslyn چیست؟
Roslyn یک پلت‌هیبت منبع گشوده میباشد که بوسیله مایکروسافت تاسیس شده است، و دربردارنده کامپایلرها و ابزارهایی برای تجزیه و بررسی کدهای مندرج در C# و Visual Basic میباشد.
Roslyn در Microsoft Visual Studio 2015 استعمال می‌گردد. ابتکار‌های مختلفی مانند رفع کد با استعمال از پلت‌هیبت Roslyn اعمال می شود.
با به کارگیری از ابزارهای تحلیلی ارائه گردیده بوسیله Roslyn، میتوانید تجزیه کد را بدون نقص اعمال دهید، و کلیه ساختارهای گویش مدد‌گردیده را آیتم تجزیه و بررسی قرار دهید.
مأموریت اساسی پروژه Roslyn
وظیفه مهم پروژه Roslyn گشودن باکس‌های سیاه و اذن دادن به ابزارها و یوزرها آخری برای اشتراک‌گذاری داده ها باارزشی که کامپایلرها راجع‌به کد ما دارا هستند میباشد. از روش پروژه Roslyn کامپایلرها تبدیل به خدمت‌ها میگردند. APIهایی که میتوانید برای کدهای مرتبط با وظایفی در ابزارها و نرم‌افزار‌های خویش استعمال فرمائید.
جابجایی به کامپایلرها تحت عنوان خدمت‌ها، پرهیز از ورود برای ساخت نرم افزار‌ها و ابزارهای متمرکز کد را کاهش می دهد. این دستور زمان‌های بخش اعظمی برای اختراع در مسئله‌هایی مانند اپلیکیشن‌نویسی متا، ساخت‌و‌ساز کد و تبدیل، به کارگیری تعاملی از لهجه‌های C# و VB، و تعبیه C# و VB در حوزه لهجه‌های خاص را ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
سورس کد Roslyn از روش یک ریپازیتوری در گیت‌هاب در دسترس میباشد، که به شما اذن میدهد شیوه عمل آن را ملاحظه کنید و در شکل بروز اشتباه، آن را به پیشرفت‌دهندگان گزارش دهید.
عمل با Workspace
لایه Services نقطه استارت برای اجرا چک کد و ریفکتورینگ تک تک سولوشن میباشد. درین لایه، Workspace API به شما یاری می‌نماید تا کل داده ها مرتبط با پروژه‌ها را در یک سولوشن در یک سبک آبجکت واحد سازماندهی نمائید، و به شما قابلیت و امکان دسترسی بدون واسطه به سبک‌های آبجکت لایه کامپایلر مانند متن سورس،‌ درخت‌های سینتکس، سبک‌های semantic را سوای نیاز به تجزیه فولدر‌ها، تنظیمات آیتم‌ها یا این که رئیس تعلق‌های داخل پروژه‌ای ارائه میدهد.
دور و بر صاحب خانه، مثل IDE، workspaceای را برای شما مربوط به سولوشن گشوده ارائه می دهد. همینطور استعمال از این سبک سوا IDE به وسیله لود بی آلایش یک پوشه سولوشن قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.
فعالیت با Editor Services
APIهای خدمت و کامپایلر برای تجزیه کد و دست‌کاری کد کافی میباشند. با این درحال حاضر،‌ در اکثری از سناریوها، شما ممکن میباشد بخواهید یک extension را برای ویژوال استودیو ساخت فرمائید یا این که یک خصوصیت جانور در IDE را تقویت نمایید. Editor Services APIها به شما قابلیت می دهند تا منطق بررسی کد خویش را به راحتی با خصوصیت‌های ویژوال استودیو مثل IntelliSense، تگ‌های هوشمند، و مواقعی برای ایرادات متصل نمائید.
Editor Services APIs متعلق به ویرایشگر متن Editor Services APIs میباشد.
فیض‌گیری
پروژه Roslyn گروه‌ای از Compiler APIs، Services APIs و Editor Services APIs را علامت می دهد که داده ها بی نیاز درباره‌ی سورس کد ارائه می دهد و دارنده وفاداری بی نقص به گویش‌های C# و Visual Basic میباشد. این پروژه مجال‌های بخش اعظمی را برای اختراع در قضیه‌های گوناگون مانند نرم‌افزار‌نویسی متا و ایجاد کد برای این لهجه‌ها ساخت و ساز می‌نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.