محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی Back end

۴ بازديد
دوستداشتنی‌ترین گویش‌های اپ‌نویسی Back end
به صورت معمول HTML و CSS درین مراحل آیتم نظارت طراحی اپلیکیشن اندروید قرار می گیرند. اگرچه اثرگذار می باشند، ولی حقیقتا برای گسترش منطق back-end ضروری نیستند. درین نوشته‌ی علمی ما دوست داستنی‌ترین لهجه‌های نرم افزار‌نویسی back-end را آیتم مشاجره قرار میدهیم.
Java
Python
Node.js
Go
Django
Asp.net
Ruby
SQL
back-end دارنده سه نصیب میباشد: سرور، اپلیکیشن و مقر داده.
برای عالی توضیح دادن اینکه به چه شکل کلیه این مفاد فعالیت می‌نمایند، بیایید از یک نمونه استعمال کنیم: یک مشتری که می خواهد با به کارگیری از اینترنت‌وب سایت کارت پرواز بخرد. همگی چیزهایی که مشتری بر روی ورقه اینترنت می‌بیند front-end میباشد، ولی زمانی این مشتری کل داده ها خویش را معرفی می‌نماید، مانند اسم، نشانی، توضیحات و غیره، سعی اینترنت داده ها را بر روی مقر داده‌ای که از گذشته بر روی اینترنت‌وبسایت ایجاد شده است ذخیره می‌نماید.
نرم‌افزار اینترنت اجزا را در مقر داده ساخت‌و‌ساز، حذف، به روز می‌نماید یا این که تغییر‌و تحول اسم می دهد. برای مثال هنگامی یک مشتری بلیط را خریداری می‌نماید، آیتمی در جدول ساخت و ساز می گردد، البته هنگامی که آنها تجدیدنظر می‌نمایند یا این که مایل به کنسل بلیط میباشند، گزینه در مقر داده تغییر تحول می‌نماید.
در معمولی‌ترین صورت، سرور کامپیوتری میباشد که از روش بدور به نرم افزار دسترسی داشته و آن را انجام می‌نماید تا درخواست‌های مشتریان را اعمال دهد.
به صورت خلاصه، زمانی مشتری می خواهد بلیط بخرد، شغل backend این میباشد که نرم‌افزار اینترنت با سرور رابطه برقرار نماید تا تغییراتی را در مقر داده ذخیره‌گردیده روی سرور ساخت نماید. تکنولوژی‌هایی مثل PHP، Ruby، Python و تکنولوژی‌های دیگر مواقعی می‌باشند که به نرم افزار‌نویسان backend یاری می‌نمایند تا این فعالیت را به صدق و هماهنگ جاری ساختن دهند، و مشتری به سادگی میتواند خودش بلیطش را درخواست دهد.
back end دارنده سه نصیب میباشد: سرور، مقر داده شما، و یک نرم‌افزار back-end، قابل انعطاف‌افزاری که از روش گویش‌های سمت سرور درج شده میباشد. سرور یک کامپیوتر قوی میباشد که اپلیکیشن back-end را اعمال می‌نماید، مقر داده‌ داده‌های وبسایت شمارا می‌سازد، و اپلیکیشن مرتبط در میان این دو میباشد. برای مثال چنانچه کاربری پروفایل خویش را روی وبسایت آپ دیت نماید، اسکریپت‌ها ی سمت سرور اطلاعاتی که استفاده کننده وارد نموده است را می آورد.
Java
جاوا به وسیله بسط‌دهندگان بلندمرتبه گزینش شد‌ه‌است. ولی این به آن معنی وجود ندارد که شایسته ترین گویش میباشد. جاوا پیرامون سبک سازمانی ایجاد شده است. در بالا نهاد‌گذاران آنن نرم‌افزار‌ریزی کردند تا حصول و کاری را برای آن بسازند (مثل .NET). آحاد نرم افزار‌های اندروید مبنی بر جاوا میباشند و 90 درصد کمپانی‌های Fortune 500 از جاوا تحت عنوان لهجه سمت سرور برای توسعه و گسترش backend استعمال می‌نمایند. جاوا با محبوبیتی نزدیک به 6000 کار در سال 2018 نسبت به سال 2017 کاسته شده میباشد البته هنوز هم به نیکی پا برجاست.
Python
بسیار سریع در اکنون توسعه و گسترش و مثال‌سازی میباشد. کدنویسی آن لذت‌نصیب میباشد، مراقبت و ریفکتور آن آسوده میباشد. پایتون یک گویش اپ‌نویسی با هدف ها همگانی میباشد که برای گسترش اینترنت به کار گیری می‌گردد و تحت عنوان یک لهجه حامی برای پیشرفت‌دهندگان اپلیکیشن آیتم به کارگیری قرار می گیرد. این گویش به صورت پهناور در محاسبات علمی، داده‌کاوی و یادگیری ماشین به کارگیری می شود. اکثری از اینترنت‌ها بوسیله قاب‌ورک‌های Python / Ruby / PHP هدایت می شوند. این گویش‌ها بوسیله اشخاص حرفه ای درست شده‌اند.
ضعف: به اندازه جاوا سریع وجود ندارد، البته نصیب محتوای اینترنت، به اندازه کافی سریع میباشد. از آنجایی که اپلیکیشن‌ای با JIT وجود داراست (مثل PyPy)، این ضعف در حالا ضعیف‌خیس شدن میباشد. JIT سبب ساز ارتقا قابل توجهی میگردد.
خواهیم توانست مقایسه جاوا و پایتون را ببینیم:
Node.js
Node.js با Express.js نیز قادر است برای طرح ریزی‌های اینترنت کلاسیک در سمت سرور استعمال شود. با این هم اکنون، در حالی که قابلیت و امکان‌پذیر میباشد،‌ این الگوی درخواست-جواب که در Node.js پیرامون رندر HTML ارائه میگردد، معمول‌ترین آیتم به کارگیری وجود ندارد.
Go
Go نو‌ وارد میباشد. از دید سرعت عالی از جاوا و از دید جذابیت و سود‌وری عالی از Python / Ruby میباشد. دارنده سلسله مراتبی معمولی و توانا می باشد.
ضعف: اگرچه Go پروژه‌ای استوار میباشد، البته ابزارهای متعددی برای آن نیست. ولی انتظار می‌رود که به گذر زمان مجال در این باره توسعه و گسترش نماید.
با این حالا Go فعلا در ساخت و ساز به کار گیری می‌گردد. (Google، Heroku).
Django
این یک قاب‌ورک اپ اینترنت بدون پول و منبع گشوده (open-source) میباشد، که در پایتون درج شده میباشد و الگوی معماری model–view–controller (MVC) را دنبال می‌نماید. این قاب‌ورک به وسیله Django Software Foundation (DSF) مراقبت میگردد. Django یک کادر‌ورک اینترنت پایتون سطح بالا میباشد که گسترش سریع و پیاده سازی پاک و کاربردی را تقویت می‌نماید.
ASP.NET
از مقر داده SQL server مایکروسافت به کارگیری می‌نماید. ASP.NET یک قاب‌ورک اینترنت منبع گشوده برای ایجاد کرد اپلیکیشن‌های اینترنت امروزی و خدمت‌ها با .NET میباشد. ASP.NET اینترنت‌وب سایت‌های بر پایه ی HTML5، CSS و JavaScript را ساخت می‌نماید که بی آلایش و سریع می باشند و می توانند به میلیون‌ها مخاطب نسبت داده شوند. به شما اذن میدهد تا به راحتی از خصوصیت‌های بی نقص لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی مثل C# یا این که VB.NET برای تشکیل داد نرم‌افزار‌های اینترنت به کار گیری نمایید.
Ruby
این یک گویش نرم‌افزار‌نویسی میباشد که برای سرگرمی و سعی تاسیس شده است. سینتکس Ruby به راحتی قابل تلاوت میباشد، حتی برای هر که Ruby را نمی‌شناسد. مجموعاَ این یک نقطه رابطه به لطف Rails بود، که کادر‌ورکی (تشکیل شده با Ruby) برای تشکیل داد اپلیکیشن‌های اینترنت میباشد. این گویش بر روی Rails یکی دوست داستنی‌ترین ابزارهای بهبود اینترنت برای آغاز‌آپ‌ها و حصول و شغل های خرد میباشد.
SQL
SQL یک گویش استاندارد کوئری (پرس وجو) برای ذخیره‌سازی، بازیابی و محافظت داده‌ها در مقر داده میباشد. این یک گویش جهانی کوئری برای مقر داده میباشد. SQL برای رابطه با مقر داده استعمال می شود، که بخشی از هر تلاش اینترنت backend میباشد. اساسی وجود ندارد که چه لهجه یا این که قاب‌ورکی را برای تشکیل داد نرم‌افزار اینترنت خویش تعیین میکنید، شما احتمالا از SQL، یا این که نوعی انتزاع از آن، برای رابطه با مقر داده به کار گیری میکنید. SQL عمل آیتم تقاضا در سطح بالایی میباشد، با بیش تر از 30000 عمل بیشتر از لهجه‌های نرم افزار‌نویسی که در صدر به آنان بیان شد. در‌صورتی‌که صرفا فرصت محدودی برای یادگیری یک تکنولوژی نو دارید، این گزینه را تعیین نمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.