چرا شما باید از Kotlin برای توسعه اندروید استفاده کنید

۱۱ بازديد
بسط‌دهندگان OpenJDK آغاز به لبریز کردن رخنه‌ با جاوا 8 کرده‌اند، طراحی اپلیکیشن اندروید البته اندروید از کل خصوصیت‌های جاوا8 به کارگیری نمی‌نماید. توسعه و گسترش‌دهندگان هنوز از ورژن‌های دیرین‌خیس جاوا، یعنی جاوا 6 و 7 به کار گیری می‌نمایند و قصد ندارد توسعه چندانی در آجل نماید. این جایی میباشد که Kotlin می آید؛ این لهجه نسبتا تازه و منبع گشوده (open source) مبتنی بر ماشین مجازی جاوا (JVM)، با مهندسان نرم افزار اندروید روبه‌رو میباشد.
لهجه‌های JVM دیگری وجود دارا هستند که شما می توانید کوشش نمائید از آنان در اندروید استعمال نمائید، البته کاتلین یکپارچگی را با Android Studio ارائه میدهد.
به همین دلایل میباشد که فعلا فرصت استارت به کار گیری از این لهجه امروزی، غامض و کاربردی برای پروژه‌های بسط اندروید میباشد.
ایراد به کارگیری از جاوا چیست؟
شما احتمالا تعدادی سال از جاوا به کار گیری کرده‌اید (شاید ده سال‌ها)، به این ترتیب با آن بسیار آشنا می باشید. شما کناره کناره لهجه را میشناسید، و همینطور موردها مستند نشده‌ای وجود داراست که تنها جاواکاران کهن با سال‌ها تجربیات با آنان مواجه گردیده‌اند.
بدین ترتیب زمانی لهجه جدیدی می آید و بقیه افراد به شما میگویند که به آن سوئیچ فرمایید، احتمالا شک خواهید داشت. اکثر عموم این‌سیرتکامل می‌باشند، به ویژه عده ای که سال‌های متعددی با جاوا فعالیت کرده و ارتباط از صمیم قلب‌ای با آن داشته‌اند.
شاید در صدر عشق و علاقه‌ای به سوئیچ کردن از جاوا به لهجه دیگری را نداشته باشید، ولی هنگامی شغل با کاتلین را استارت نمایید متوجه تصویر بلندمرتبه‌‌تری خواهید شد، و طریقه و ذهن‌تان در ارتباط با آن تغییر تحول خواهد کرد. در اینجا یک سری برهان را برای شما می آورم:
جاوا سابق میباشد... خیلی سابق
جاوا یک کدام از گویش‌های قابل استعمال میباشد که به روزگار‌های خیلی گذشته بازمی‌شود. ولی امروزه هنگامی از جاوا در اندروید به کار گیری می کنیم، حتی از مواقعی مثل لامبداها و استریم‌ها امان نمی‌نماید.
بعضی طرق فرد ثالث برای حل برخی از این خصوصیت‌ها با به کار گیری از ابزارهایی مثل RetroLambda، Streams backport و ThreeTenABP وجود دارااست، البته به کار گیری از آنان عذاب‌آور میباشد.
Android Nougat مبادرت جدیی را برای هواخواهی از برخی خصوصیت‌های جاوا8 با به کار گیری از کامپایلر Jack ساخته میباشد، البته بخش اعظمی از آنان صرفا در صورتی‌که قابل به کار گیری می‌باشند که شما minSdkVersion 24 را مقصود قرار دهید؛ کاری که شما نباید اجرا دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.