پباده سازي رابط و تجربه كاربري

مقالات طراحي اپليكيشن

پباده سازي رابط و تجربه كاربري

۴۵ بازديد

پباده سازي رابط و تجربه كاربري
گرافيك و ظواهر  طراحي اپليكيشن اندرويد مطلوب اصلي ميباشد اما خير به اندازه‌ي تجربه‌ي كاربري (UX: User Experience). واسط كاربري و تجربه‌ي كاربري چيزي ميباشد كه اكثر وقت ها توسعه و گسترش‌دهندگان اهميت متعددي به آن نمي‌دهند. شما ميتوانيد از اين مجال به نفع خويش به كارگيري فرماييد. اين جنبه از پباده سازي، گزينش‌كننده‌ي نوع رابطه يوزرها با اپ شماست. پباده سازي UX معيار حصول هدف ها نرم‌افزار را معلوم مي‌نمايد. هرچيزي از شركت كردن يوزرها تا تبديل مشتري، رابطه تنگاتنگي زبده‌ي كاربري دارااست. معمولا اين فاكتور و سطح انتظار شما انتخاب‌كننده‌ي نوع اپ‌نويسان و هزينه‌هاي پرداختي ميباشد.
توسعه و گسترشكل چيزهايي كه تا شرايط فعلي در موردش سخن زديم به خويش اپ و تصميمات شما پيش از ساخت و ساز آن برمي‌شود. سبك كسب‌وكاري كه تصميم شما بر مبناي آن صورت ميگيرد، پلتفرم انتخابي، عملكردها و امكان‌هاي لازم همه مستلزم پرداخت هزينه‌هايي ميباشد كه حقيقتا در در دست گرفتن شما وجود ندارد. اين‌ها هزينه‌هاي عيني ساخت و ساز اپ گوشي ميباشد. متاسفانه هزينه‌هاي ديگري نيز ميباشد كه به ما و تعيين‌هايمان بر ميشود. به عنوان مثال گزينش توسعه و گسترش‌دهنده و مجموعه بسط‌ي نرم افزار بر عهده‌ي ماست.
بسط‌دهندگان به سه دسته تقسيم مي شوند:
فري‌لنسر يا اين كه آزادكاركمپاني‌هاي كوچك نرم‌افزار‌نويسيكمپاني‌هاي وسيع اپ‌نويسيهر كدام از اين‌ها مزايا و معايبي دارا‌هستند كه بهتر ميباشد در جريان آن قرار بگيريد. البته گذشتهَش اين پرسش را مطرح مي كنيم كه به هيچ عنوان چرا گسترش‌دهنده استخدام كنيم؟ چرا خودمان نرم‌افزار را نسازيم؟ خب، در حالتي‌كه علم و تجربه‌ي اين فعاليت را داريد، به اين دليل‌كه خير! اتفاقا سفارش خوب و معقولي ميباشد. البته در صورتي‌كه به ذهنتان زده، همينجور الله‌بختكي آغاز فرماييد به ماست‌مالي كردن اپليكيشن، سفارش ميكنيم وقتتان را صرف چيزهاي ديگري فرماييد. از طرفي يادگيري نرم افزار‌نويسي و كسب تجربه‌ي كافي درين فعاليت برهه زماني مي خواهد. وقتي كه بسته به نوع اپليكشني كه مي خواهيد بسازيد به يك‌سري سال هم خواهد رسيد. در چنين قوانيني استخدام يك نرم افزار‌نويس كهنه‌فعاليت و با تجربه شايسته ترين توصيه ميباشد. هم اكنون بياييد به محاسبه معايب و مزاياي هرمورد از دسته‌بندي‌هاي بالا بپردازيم:
فري‌لنسرها
اين دسته از توسعه و گسترش‌دهنده‌ها ارزان‌ترين نرم‌افزار‌نويساني مي باشند كه ميتوانيد براي ساخت و ساز نرم‌افزار خويش روي آن ها اكانت گشوده فرمائيد و حقيقتا صرفا استدلال ارجحيت فري‌لنسرها به كمپاني‌هاي نرم‌افزار‌نويسي همين زمينه ارزان بودنشان ميباشد. هنگامي يك فري‌لنسر را استخدام مي كنيد در واقع به جزء وي، ريسك‌هاي هم پا اورا هم مي‌پذيريد. در صورتي‌كه فري‌لنسر مهارت كافي نداشته باشد، در واقع پولتان را حريق زده‌ايد. چنانچه طرف بشر كُند، بدقول و بي‌نرم‌افزار‌اي باشد، كلي سَرِ به انتها وصال پروژه، مبارزه و گفت و گو خواهيد داشت. شايد هم هيچگاه به آخر نرسد. بعلاوه فري‌لنسرها در اكثر اوقات موردها براي كسب درآمد بيشتر رو به انجام هر كاري مي آورند و به تدريج شخصي رشته‌اي و حرفه اي وقت خويش را صرف وبسايت‌هاي فري‌لنس مي‌نمايد. به كارگيري از اين اشخاص براي ساخت و ساز اپليكيشن‌هاي بي آلايش نقص‌ چنداني ندارد البته براي توليد برنامه‌هاي پيچيده بعيد ميباشد بسط‌دهنده‌ي قابل قبولي را پيدا فرمائيد.
در شرايطي‌كه مسير فري‌لنس را گزينش فرماييد، احتمالا با تعداد معدودي از فري‌لنسرها سروكار داريد كه شمارا با ايرادات و تاخيرهاي فراواني مواجه خواهند ساخت و ساز. ولي در صورتي‌كه خوش‌شناس باشيد و شخص قابل قبولي پيدا فرمائيد، منفعت خير و خوبي مي كنيد. البته در‌صورتي‌كه بدشانس باشيد خير مبلغي برايتان ميماند و خير نرم‌افزار‌اي ساخته ميگردد. به هر حالا درصورتي كه تصميمتان را گرفته‌ايد كه از فري‌لنسر به كارگيري نماييد، شخص مطلوب را مي توانيد به طرز‌هاي پايين پيدا نمائيد:
اينترنت‌وب سايت‌هاي دوركاري مثل پونيشاكاوش در گوگلكانال ارتباطي شمادوستان و همكلاسي‌هاي دانش گاهاجتماع طراحان (مثل دريبل)جستجوي كارجو در وبسايت‌هايي مثل لينكدين و جابينجاكمپاني‌هاي كوچك اپليكيشن‌نويسي
كمپاني‌هاي كوچك معمولا تيمي متشكل از ۳ الي ۱۰ بشر خلق كننده بوده كه كارشان توليد دسته‌ي خاصي از اپ‌ها (به عنوان مثال بازي يا اين كه قابل انعطاف‌افزاري مالي) ميباشد. هر مورد از اين اشخاص تخصص ويژه‌اي دارا‌هستند و كناره‌اي از عمل را بر عهده مي گيرند. از جمله يك كدام از توسعه و گسترش‌دهنده بك‌اند ميباشد، ديگري فرانت‌اند، يك كدام از توسعه و گسترش‌دهنده‌ي ديتابيس، ديگري بسط‌دهنده‌ي اندرويد و … . درصورتي كه چنين شركتي را كه كاركشته به ساخت و ساز اپ شما ميباشد، پيدا كرديد، مطلقا از تجربيات و تخصصشان به كار گيري فرمائيد. داشتن تيمي يك پارچه و رشته‌اي براي ساخت‌و‌ساز اپليكيشن معمولا كيفيت فراتر، اطمينان، ثبات و تحويل به موقع را به‌دنبال خواهد داشت. چنين خصوصيتي در كمپاني‌هاي كوچك نرم‌افزار‌نويسي وجود داراست كه حتي با وجود حقوق و دستمزد فراتر از فري‌لنسرها بازهم در مقايسه با كمپاني‌هاي وسيع مقرون‌به‌صرفه مي باشند. با اين حالا كمپاني‌هاي كوچك توان كمتري در ساخت و ساز نرم افزار‌هاي پيچيده دارا هستند هرچند كه يك سروگردن هم فراتر از فري‌لنسرها قرار داشته باشند. به طور كلي كمپاني‌هاي كوچك انتخابي در ميان‌منزلت در بها، كيفيت و ثبات مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.