طراحي رابط كاربري ui

مقالات طراحي اپليكيشن

طراحي رابط كاربري ui

۲۳ بازديد

براي داشتن طراحي كاربري عالي بايد در ۴ زمينه به صورت تخصصي طراحي اپليكيشن اندرويد بتوانيد مهارت كسب فرماييد. كه عبارتند از :
۱- طراحي رنگ و يا به عبارتي رنگ شناسي كه مي توانيد هر چيزي را طراحي فرماييد. شما با اين فراگيري ميتوانيد ايده هاي خود را با رنگ ها ارتباط دهيد و به بهترين شكل ممكن به نمايش بگذاريد.
۲- تايپوگرافي كه مي توان به طور اثر گذار از آن بهره برد و از آن طرح هاي جذاب و عالي به وجود آورد.
۳- طرح و تركيب المان هاي مختلف به صورتي كه بتوان عناصر و فضاي جانور را به صورت متعادل درآورد.
۴- يادگيري و يادگرفتن برخي ابزارها مانند فتوشاپ و يا adobe XD كه قادر است در طراحي و تركيب بندي طرح ها كمك كند.
اما رابط كاربري User Interface چه مي باشد؟
رابط كاربري UI كه مخفف واژه و كلمه User Interface مي باشد به ظاهر برنامه يا وبسايت كه استفاده كننده با آن راجع‌به هست گفته مي‌شود.
طراحي UI نسبت به UX چه تفاوتي دارد؟
در طراحي ui، مهندسي و مهارت براي طرز ارائه فرآورده ميباشد در حالي كه طراحان UX بر روي تجربه كلي استفاده كننده براي مثال (ظاهر سايت ، همت ، كاراريي ، سهولت و … ) ارزيابي دارا‌هستند و به مطرح شدن ديگر تجربه كاربري يا ux بر روي قسمت هاي بيشتري تمركز دارد و رابط كاربري بخشي از تجربه كاربري هست.چرا طراحي رابط كاربري مهم هست؟
حتماً براي شما هم پيش آمده كه به وبسايت ها و اپ هايي برخورد كرده ايد كه براي تان بغرنج و غير قابل فهم بوده اند و استعمال از آنها به سادگي قابليت پذير نيست. از اين رو داشتن مهارت و دانش طراحي تجربه كاربري و طراحي كاربري براي تارنما و يا اپ مورد نياز و ضروري هست. ابتدا در تجربه كاربري مسيرها و روش هايي كه مخاطب براي رسيدن به اهداف خود به راحتي در وبسايت مي بايست طي كند مشخص مي شود در مرحله بعد با استفاده از طراحي رابط كاربري، طرح پياده سازي شده و با بكار گيري صحيح از رنگ ها ، المان هاي گرافيكي و … دور و بر ظاهري وب سايت طراحي ميگردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.