اصول اثربخش بر روي كاربر در طراحب اپليكيشن

۲۸ بازديد

كليه اصول به فعاليت رفته در روانشناسي در‌صورتي‌كه به صدق به طراحي اپليكيشن اندرويد كار گيري شوند، اثربخش خواهند بود؛ ولي يك‌سري اصول و تكنيك‌هايي در پباده سازي تجربه كاربري نرم افزار‌هاي گوشي وجود داراست كه يك طراح به خواسته ارتقاء عملكرد و رضايت يوزرها خويش بهتراست كه آنها‌را به عمل بگيرد.
1. اصل اثر Von Restroff
روانشناسي پباده سازي نرم افزار
بر پايه ي اين اصل، وقتي كه يك‌سري المان شبيه در كنار يكديگر قرار داده باشند، الماني كه يه خرده با ساير گوناگون ميباشد، دقت يوزرها را به خويش جلب كرده و در ذهن آنها باقي ميماند. اين اصل در واقع اثر CTA ها در پباده سازي براي تشويق يوزرها به جاري ساختن كار را ذكر مي‌نمايد.
2. اصل اثر Serial Position
روانشناسي پباده سازي نرم افزار
بر پايه ي اين اصل، استفاده كننده اولي و پاياني عنصر يك ليست را مدام به خيال و خاطر مي‌سپارد. براي همين ميباشد كه امروزه در پباده سازي از منوهاي همبرگري براي اكران ليست‌هاي اصلي به كار گيري مي‌نمايند.
3. اثر Cognitive load
مقدار تلاشي ميباشد كه مخاطب براي فهم يك زمينه در اپ تلفن همراه شما مي‌نمايد. در واقع، وقتي ميباشد كه استفاده كننده براي اجرا بدون نقص يك كار ايفا ميدهد.
4. ضابطه Hick
روانشناسي پباده سازي نرم افزار
مقدار هنگامي ميباشد كه مخاطب براي گزينش آيتم‌هاي جانور در لحاظ مي گيرد. براي همين هرچه تعداد مورد‌ها ارتقا پيدا نمايد، اين مقدار فرصت هم زياد شود. شايسته ترين نمونه، به عبارتي ليست‌هاي لحاظ­خواهي و سؤال از يوزرها ميباشد.
5. ضابطه Proximity
بر طبق اين ضابطه، ذهن ما موضوعات و مواقعي را كه از حيث معني و ظواهر به يكديگر مجاورت‌خيس مي باشند را بهتر شناسايي مي‌نمايد. از اين ضابطه مي‌قدرت در پباده سازي المان‌هاي يك برگه بهره برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.